Succes med mobilbilletter
For godt tre uger siden lancerede Midttrafik deres nye app, som for første gang muliggør køb af kontantbilletter, klippekort og fastprisprodukter via en smartphone i hele Midttrafiks område. Mere end 30.000 har allerede hentet den nye app – og med over 100.000 solgte billetter på bare tre uger er den nye mobilbetalingsløsning kommet rigtigt godt fra start.
Med lanceringen af Midttrafik app er det slut med at hive mønter op af lommen eller finde et krøllet klippekort frem, hvis man skal betale for en billet i Midttrafiks busser. »Vi er glade for, at vi nu kan tilbyde kunderne en mobilbetalingsløsning. Mange kunder har efterlyst muligheden for at betale med telefonen, fordi de oplever, det vil gøre deres rejse nemmere.«, udtalte vicedirektør Mette Julbo ved frigivelsen af app´en, og det har da også vist sig, at den nye betalingsløsning hurtigt er blevet populær.
At brugerne hurtigt har taget den nye app til sig, skyldes ifølge deres egne udsagn at den er ”dejlig nem og overskuelig” samt ”fungerer rigtigt godt og virker brugervenlig”. Og det er sød musik i ørene på Kofoed & Co der, i tæt samarbejde og dialog med Midttrafik, er firmaet bag udviklingen af den nye app. For selvom udviklingen af den nye app er baseret på en bred og mangeårig erfaring med design af brugervenlige og intuitive brugergrænseflader, er slutbrugerens accept af den nye app naturligvis helt essentiel. – App’en er blevet rigtig godt modtaget af Midttrafiks kunder, når det lykkedes, så giver det hele mening., udtaler Direktør Christian Meisner Kofoed (foto).
Brugervenlighed handler dog ikke kun om et intuitivt design, men også om hvordan smartphonen reelt fungerer som betalingsmiddel via den nye app. Og her kommer Midttrafik deres kunder i møde med flere initiativer, som skal sikre et særligt nemt og hurtigt billetkøb.