Bognyt: Digital omstilling

Af: Cand. Merc. Jesper Baadsgaard 

Hvorfor er det MobilePay, Buer, Gomore, Google, Amazon, Apple og Airbnb, der sætter dagsordenen i den digitale økonomi? Hvordan kan Uber være 51 milliarder dollars værd, når virksomheden stort set intet ejer? Hvordan kan Facebooks årlige overskud være på mere end 12 milliarder dollars, når det sociale netværk er gratis at bruge ?

Et rekordstort deltagerantal på BILBRANCHENS ÅRSDAG 2016 i Industriens Hus den 25. maj 2016 hørte CBS-professor og digital vismand, Jan Damgaard, fortælle om sin bog, med særligt fokus på distruption. Den digitale vismand havde også en fremtrædende rolle på Dansk Erhvervs årsdag fornylig  i DR’s koncertsal – ligeledes med afsæt i den meget velskrevne bog – udvalgt af DJØF Forlag som månedens bog i maj 2016.

Få svarene i månedens bog Den digitale omstilling og bliv klogere på, hvilken indflydelse den digitale revolution har på erhvervslivet. Den digitale revolution bliver, ifølge Jan Damgaard, mindst lige så gennemgribende som den industrille og  trækker sine synlige spor. Aviserne kæmper, bankerne er er truede, smartphonen er har opslugt stribevis af brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps.

Forandringen  kan mærkes overalt, men alligevel tøver mange danske erhvervsledere med  alvor for at tage konsekvensen af digitaliseringen.

Bogen forklarer på en let og overskuelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi og de udfordringer og muligheder , digitaliseringen giver erhvervslivet – hvorfor det er på høje tid at tage dem alvorligt.

Fakta:

Jan Damgaard:

Den digitale omstilling – 9 radikale udfordringer erhvervslivet skal efterleve DJØF Forlag, 2015, 1. udgave

196 sider ISBN: 9788757434460

Udgave 1 2015

196 sider

Indbinding: Softcover

ISBN: 9788757434460

Del dette med dit netværk: