Fleksible indkøb af it-drift, ny bred aftale

Det nye dynamiske indkøbssystem 02.22 It-drift er netop trådt i kraft. Her kan alle offentlige organisationer købe it-drift. Det kan fx være styring og optimering af cloudkapacitet, drift og support af operativsystemer, co-location og den servicedesk, man ringer til, når tingene ikke virker. At aftalen udbydes i et dynamisk indkøbssystem – frem for en traditionel rammeaftale – betyder, at der ikke er et fastlagt sortiment. I stedet møder kunden en overordnet ramme med definerede ydelses- og serviceområder for systemet. Præcis hvilke ydelser, der skal leveres, afhænger af de krav, kunden stiller. Her kan de tage udgangspunkt det standardmateriale, der ligger i systemet, oplyser SKI.

– It-driftsservices er som bekendt komplekse at købe. Derfor vil kunderne blive hjulpet på vej: Udbudsmaterialet bliver tilpasset og automatisk genereret ud fra en forudgående spørgeramme, der hjælper med at skære materialet til . Samtidig bliver det muligt at tilpasse en lang række krav – og tilføje sine egne. Og bydende leverandører kan se, i hvilke standardbilag der er ændret, lyder meldingen.

Her kan du læse mere om aftalen: Fleksible indkøb af it-drift på ny, bred aftale – SKI

Del dette med dit netværk: