Bæredygtighed belønnes

Uanset hvor en virksomhed sælger sine varer, kan det give god mening at markedsføre sig på bæredygtighed. For globale forbrugere belønner virksomheders bæredygtige varer og initiativer. Sådan lyder det i Ekaterina Salnikovas ph.d.-afhandling, der netop er blevet belønnet med Dansk Marketingforsknings Talentpris.

– Det er en stor ære og anerkendelse at modtage prisen. Og så sætter det fokus på en vigtig del af marketing – nemlig at bæredygtighed sandsynligvis betyder noget for forbrugeridentiteten, uanset hvor man er i verden, siger Ekaterina Salnikova. Hun modtager prisen for ph.d.-afhandlingen “The Role of Global Consumer Identity in Food- and Sustainability-Related Consumer Behavior”.

Ekaterina Salnikova er PostDoc på Aarhus Universitet ved Institut for Virksomhedsledelse. Hun forklarer, at der er forskel på, hvor meget forbrugerne er optagede af bæredygtighed. – For de globalt orienterede forbrugere lader det til at fylde mere end for de lokalt orienterede. Men uanset, hvilken gruppe man har med at gøre, bør virksomhederne kommunikere og understøtte
globalitet, når de udvikler deres brands, siger Ekaterina Salnikova.

Kilde: Dansk Marketingforsknings Talentpris
Del dette med dit netværk: