CO2-neutrale virksomheder

Reduktionen svarer til udledningen fra 4.184 husholdninger. Palsgaard kan nu kalde sig CO2-neutral. Et godt eksempel på en positiv udvikling, hvor virksomheder udleder mindre og mindre CO2. – Vi har nået en kæmpe milepæl med det resultat. Jeg tror ikke, mange andre virksomheder er nået lige så langt, siger Jakob Thøisen, der er administrerende direktør i Palsgaard.

Ifølge Jakob Thøisen er det virksomhedens overgang fra naturgas til biogas, der har gjort den sidste store forskel. Og det er ikke kun godt for samvittigheden, det er også et plus for forretningen. – Vi sparer på energiforbruget, og den grønne energi køber vi eksternt. Ud over det har vores fokus på bæredygtighed været klart medvirkende til, at mexicanske Bimbo, som er verdens største industrielle bageri, tidligere har kåret os til Årets Leverandør, forklarer Jakob Thøisen.

Beslutningen om at satse hårdt på bæredygtighed er ifølge ham en vigtig forretningsstrategi, da flere og flere kunder i stigende grad stiller krav om bæredygtig produktion. Og han spår, at tendensen vil fortsætte især i fødevarebranchen. At være en CO2-neutral virksomhed kan derfor vise sig at være en fordel i forhold til konkurrenterne.

 

Del dette med dit netværk: