Ahlsell køber Bacher Work Wear
Ahlsell har fået godkendt opkøbet af Bacher Work Wear hos konkurrencemyndighederne, og dermed er endnu et opkøb faldet på plads for den ambitiøse koncern, der indenfor ganske kort tid har opkøbt både industrispecialisten KJV A/S og Sanistål. Bacher Work Wear har en omsætning 178 mio. kr. og er blandt de førende leverandør af arbejdstøj, uniformer og profiltøj til dansk erhvervsliv.
– Vores kunder tæller mere end 34.000 virksomheder i dansk industri og byggeri – som alle har brug for arbejdstøj. Med købet af Bacher Work Wear kan vi tilbyde en stærk totalløsning med alt indenfor tekniske produkter og beklædning. Der er masser af synergifordele og krydssalgsmuligheder, som vi sammen skal realisere. Vi er mere end klar til at trække i arbejdstøjet og sætte turbo på væksten, siger adm. dir. Claudio Christensen.
Han fortæller, at Ahlsell som et led i opkøbs- og vækstplanerne udvider sit centrallager i Billund. Det sker i etaper og betyder, at lagerkapaciteten på det højteknologiske robotanlæg kan mere end fordobles.
Opkøbet af Bacher Work Wear flugter med Ahlsell-koncernens strategi om at være en one stop-shop for sine kunder i de nordiske og baltiske lande. Fundamentet for dét er på plads med Bacher Work Wears sortiment på 50.000 produkter fra 150 brands – og mere end 125 års erfaring med at sælge arbejdstøj.
Også hos Bacher Work Wear, der de seneste to år har vækstet 40 procent, melder adm. dir. Peter Vallentin klar til yderligere vækst: – Vi har fået en langsigtet og ambitiøs ejer. Ahlsell står godt i markedet for arbejdstøj i Sverige og Norge og er i Danmark stærke på personligt sikkerhedsudstyr, noget der ofte forhandles sammen med arbejdstøj. Sammen med vores mangeårige erfaring og dybe kompetencer giver det nogle rigtig spændende muligheder, dels for at vi kan skalere til nye markeder, dels for at vores kunder kan samle indkøbet af arbejdstøj og sikkerhedsudstyr – og få det leveret med dags varsel fra Ahlsells robotlager, siger Peter Vallentin.
Bacher Work Wear fortsætter efter planen med eget navn og organisation.
Kilde: Ahlsell