UDBUD: Sundhedskommunikation for millioner
Millionudbud fra Sundhedsstyrelsen, der sætter tryk på endnu mere kommunikation. En 4-årig rammeaftale på skønsmæssigt 28 millioner sat i udbud.
Det handler om: – Ordregiver ønsker fortsat at gennemføre en kommunikationsindsats om Covid-19 til befolkningen, herunder til en række særlige målgrupper. Indsatsen skal fortsætte i en længere periode, afhængigt af smittetryk og smittespredning, lyder det i udbuddet, hvor rammeaftalen defineres som ”konsulentydelser i forbindelse med udvikling af en strategi for ordregivers kommunikationsindsats fremadrettede og udvikling af kampagneelementer, der er knyttet til strategien og kommunikationsindsatsen.”
Den samlede værdi af udbuddet – ekskl. mediekøb – kan over en fireårig periode nå op på 28 millioner kroner.
I en statusrapport forlyder det, at der de to første måneder af coronakrisen er blevet brugt 16,5 millioner kroner på ”den borgerrettede kommunikationsindsats om ny coronavirus.”