Vækst Business Intelligence
Stibo koncernen køber 40 pct. af IT-konsulentvirksomhed Inspari, et medejerskab der skal sikre muskler til at opfylde en ambition om international vækst. Stibo køber sig af strategiske årsager ind på Business Intelligence markedet, så koncernen får flere strenge at spille på, når kunder verden over skifter til digitale forretningsmodeller.
– Inspari har med sin imponerende vækst og stærke koncepter bevist, at det er en virksomhed, der forstår, hvad Business Intelligence er i fremtiden. Det var baggrunden for, at vi fik øje på Inspari, da vi afsøgte markedet for at finde en interessant virksomhed at investere i inden for Business Intelligence, siger Hans Damgaard, adm. dir. i Stibo koncernen (foto).
Det strategiske baggrund for Stibos entre på Business Intelligence markedet er, at erhvervslivet lokalt og globalt er midt i en kæmpe digital omstilling. Alle taler om disruption: Radikale ændringer i forretningslivet, drevet af digitalisering. I dag er omdrejningspunktet i to ud af tre af Stibos forretningsområder at hjælpe kunderne med omstilling til digitale forretningsmodeller. Det er derfor oplagt at tilføre endnu et strategisk ben i den digitale omstilling.
Stibo er i dag blandt de førende inden for Master Data Management løsninger på internationalt plan via egne softwareløsninger i selskabet Stibo Systems. Et område med tocifrede vækstrater årligt. Derudover har koncernen via CCI Europe specialiseret sig i at være teknologipartner for store mediehuse over hele verden – igen med egne løsninger. Inspari er 6 år i træk blevet Gazelle-virksomhed.