SKI – Den nye frivillige aftale 03.13

Den nye frivillige aftale 03.13 – Kontor, daginstitution, plejehjem og mere til: Find møblerne på din delaftale

(Kilde: SKI.dk)Den nye frivillige aftale 03.13 Møbler trådte i kraft den 15. maj. Aftalen er let at overskue, fordi delaftalerne er målrettet forskellige brugeres behov. Derudover har aftalen et bredt sortiment af møbler i alle prisklasser og kvaliteter.

03.13 Møbler, består af fem delaftaler:

  • Kontormøbler,

  • kantine- og loungemøbler,

  • plejemøbler, daginstitutionsmøbler og

  • undervisningsmøbler

Det giver alle offentlige organisationer mulighed for at købe nye møbler, der passer ind i de fleste indretninger.

– Aftalen kan imødekomme mange behov for møbler inden for de fem områder, som delaftalerne omfatter. Området har ikke tidligere været dækket i samme grad – hverken hos os eller på markedet generelt. Der er altså mange muligheder for indkøb af møbler til både administrative arbejdspladser, kantiner, plejeinstitutioner, skoler og daginstitutioner. Hver delaftale er tilpasset en klart defineret målgruppe, så kunderne hurtigt kan overskue, hvilken der er relevant for dem, fortæller Serap Gökce, udbudskonsulent i SKI på SKIs hjemmeside.

“Hver delaftale er tilpasset en klart defineret målgruppe, så kunderne hurtigt kan overskue, hvilken der er relevant for dem.”​​​

BREDT SORTIMENT. På SKI’s frivillige aftaler inddrages altid en referencegruppe, så aftalens krav matcher de behov, de offentlige myndigheder har. Derfor har der på alle fem delaftaler været referencegrupper med bred deltagelse fra kommuner, region, uddannelsesinstitutioner og Folketinget. Derudover har leverandørerne som sædvanlig haft mulighed for at komme med input til udbudsdesignet. Det har ledt til en aftale med et bredt sortiment, som omfatter både prisstærke møbler og de lidt dyrere nyklassiske designmøbler.

– Det brede sortiment gør det muligt at vælge mellem mange forskellige varianter af den samme møbeltype. På aftalen har vi også tilføjet de to nye møbelkategorier belysning og udendørsmøbler, fordi kunderne har efterspurgt dem, siger Serap Gökce.

Fleksible muligheder for indkøb

FLEKSIBLE MULIGHEDER. På aftalen er der to muligheder for at købe ind. Som udgangspunkt skal du købe ind på aftalen ved direkte tildeling, hvor du tildeler din ordre til en leverandør via en kaskademodel efter kriterier om form, farve og funktion. Du har mulighed for at springe i kaskaden, hvis den saglige og objektive begrundelse for dit behov ikke kan blive dækket af møblerne hos den eller de forrige leverandører i kaskaden.

 Hvis du har brug for leverandørens hjælp til en indretningsløsning eller samlet indkøb af møbler til en indretningsløsning, skal du gennemføre et miniudbud, hvor du genudsætter konkurrencen om opgaven mellem leverandøren på aftalen.

– På den gamle aftale var der ikke mulighed for at anvende miniudbud, men det har vi indarbejdet nu efter input fra referencegruppen. De fleksible muligheder for at købe ind på aftalen gør den nem at anvende. Det giver en frihed til kunden, som har brug for at købe mere end bare et møbel, siger Serap Gökce om aftalen, hvor der er tildelt i alt ni leverandører, heraf et konsortium bestående af fire virksomheder. Af de 12 virksomheder er otte små eller mellemstore virksomheder. https://www.ski.dk/sider/udbud.aspx?aftId=03130017

Supplement til forpligtende aftale på området: For de kommuner og øvrige offentlige organisationer, der er tilsluttet  50.30 Møbler, kan den nye frivillige aftale bruges som et supplement, når behovet for kontormøbler ikke kan blive dækket af sortimentet på den forpligtende aftale.

Klar til brug. På aftalesiden på SKI.dk kan man finde vejledninger til brug af aftalen.

Del dette med dit netværk: