Service & Effektivitet
på kunderne, fortæller Jens Rønn Olesen, adm. direktør, Abena A/S (foto) til DI Handels nyhedsbrev.
– Den måde, kunderne ønsker varerne leveret på, varierer utrolig meget. Vi lægger derfor vægt på at være ekstremt fleksible. Vi forsøger at levere på præcis den måde og med den frekvens, som kunden ønsker det. Det samme gælder det elektroniske informationsflow, hvor vi også skal være ekstremt fleksible og kundetilpassede.
Abena arbejder tæt sammen med udvalgte leverandører. Særligt når det gælder udveksling af viden om produkterne og korrekt brug af dem: – Vi leverer rigtig meget beskrivelse, brugsanvisninger, certificeringer og uddannelse i korrekt anvendelse med vores leverancer til vores kunder, og her er vi afhængige af viden fra vores leverandører, siger Rønn Olesen til Nyhedsbrevet.
Han forklarer også, hvordan Abena går efter at konsolidere indkøb for at opnå stordriftsfordele, der kommer kunderne til gode i form af gode produkter til gode priser.Vi kombinerer fordelene ved en industriel base og stordriftsfordele med en ekstremt fleksibel kundeservice og leverancemodel. Vi holder på, at det sommetider kan betale sig at have en ”dyr” forsyningskæde, fordi det giver os fordele, der adskiller os fra konkurrenten, fortæller Jens Rønn Olesen