Eniig: De mange “wins”
Lene Kjærgaard fra Eniig fortæller i virksomhedens personaleblad: – Det er nu blevet meget lettere at finde en passende kontorartikel. Der er også væsentlig mindre administration for Indkøb. Og i Økonomi er de også gladere, da der er færre personlige udlæg og mellemregninger mellem forskellige afdelinger at håndtere. I sidste ende er alt dette godt nyt for bundlinjen i Eniig.
– Tidligere var det sådan, at hvis du havde brug for en kontorartikel, så var der ca. 100 varenumre at vælge imellem på hylderne. Kunne du ikke finde den ønskede kontorartikel blandt disse, så skulle vi enten lave en specialbestilling eller sende en ud i byen efter den. Og i så fald skulle den enkelte afdeling selv betale. I den nye aftale har vi ca. 2.200 varenumre, hvor Indkøb betaler. I sidste ende skal pengene selvfølgelig tages fra den samme kasse, men proceduren for at komme dertil er blevet noget mere effektiv og ressourcebesparende, fortæller Lene.
Læs hele historien på SKI her: Eniig: Vi får meget mere for meget mindre