Flere kundeslagsmål på vej

Mediet Finans.dk melder, at der er nye slagsmål med utilfredse kunder. Dels fra flere borgmestre og nu også fra en af landets største private arbejdsgivere, Det er Coop, der nu melder sigind i koret af utilfredse KMD-kunder. Avisen fortæller, at slagsmålene med utilfredse kunder hober sig op for it-giganten KMD, der i forvejen befinder sig i åben krig med landets kommuner og pensionskæmpen ATP over flere stærkt forsinkede it-systemer.

KMD håndterer lønsystemet for de ca. 40.000 medarbejdere, og her er så mange fejl, at Coops regnskab ifølge koncernchef Peter Høgsted »lider under samarbejdet med KMD«. Derfor afviser han ikke, at Coop også ender i en decideret retssag mod KMD.

»Alle vores it-problemer skyldes KMD. Vi oplever dårlige leverancer, manglende efterlevelse af aftaler, uprofessionalisme og stærkt kritisable samarbejdsforhold. Vi bruger alt for mange ressourcer på at rette de fejl, de laver. Vi oplever KMD som en partner, der ikke lytter ret meget og ikke er særligt selvkritiske, når det kommer til at se deres egne fejl,« siger Peter Høgsted til Finans.dk.

KMD’s topchef Eva Berneke er overrasket over Coops kritik, som tegner et billede, hun ikke kan genkende. Hun understreger dog i en skriftlig kommentar, at kundernes hårde kritik giver anledning til refleksion.»Vi er i KMD fuldt ud klar over, at vi i øjeblikket er i en negativ situation med vigtige kunder. Det er dybt alvorligt og skal løses,« siger Eva Berneke

Læs videre: http://finans.dk/erhverv/?tags=tag%3Aorganisationer.jp.dk%2C2014%3ACoop_Danmark

 

 

 

Del dette med dit netværk: