Bryggeri eller digitalt serviceselskab

Carlsberg kæmper på andre fronter end emballagefronten, hvor de yndede produkter skal indtages via papirindpakning. Digitale bajere alias en række værktøjer, som Carlsberg netop har udviklet skal gøre livet lettere for koncernens bar- og restaurantkunder.

Det gælder blandt andet en app, der ved at kombinere 15 forskellige datakilder – herunder vejrprognoser, historiske salgsdata og begivenheder i lokalområdet – kan give barer og restauranter indblik i kundernes adfærd. Kamparenaen for verdens største ølkoncerner er blevet digital. Det fortæller Finans.dk.

– Den store gevinst ved meget af det analytiske arbejde er, at du kan være utroligt skræddersyet i, hvordan du fokuserer på en enkelt kunde, siger Nancy Cruickshank, chef for digital transformation i Carlsberg til mediet, der fortæller, at  mens Carlsberg opruster på datafronten i forsøget på at tiltrække og fastholde barer og restauranter som deres kunder, ånder rivalerne Anheuser-Busch Inbev og Heineken den danske koncern i nakken.

De fleste tiltag er nødvendige for at følge med resten af industrien, men nogle initiativer har potentiale til at give en konkurrencemæssig fordel, lyder meldingen.

Del dette med dit netværk: