Det offentlige marked; case: Würth Danmark

Würth Danmark hjælper den offentlige sektors tekniske afdelinger med at eliminere tidsrøvere og mere end firedoblede sin omsætning undervejs. Vejen til vækst og mere tilfredse kunder var en målbevidst segmentering, dybdesalg og stærk rådgivning i marken. Senest har Würth fortsat sin positive fremgang med en målbevidst satsning på de offentlige forsyningsvirksomheder. Det fortæller B2GConsulting.

Würth Danmark har gennem flere år præsteret markante tocifrede vækstrater via en vedholdende satsning på det offentlige marked. I et ellers konkurrencepræget marked, har Würths fokus været at hjælpe den offentlige sektors tekniske afdelinger med at øge effektiviteten gennem effektive logistikløsninger. Eksempler på sidstnævnte er markedsledende koncepter inden for blandt andet befæstelse, værnemidler, kemi og værktøjer samt en meget synlig rådgivning i marken.

Würth Public har senest udvidet sit fokus mod offentlige forsyningsvirksomheder inden for el-, vand-, varme og på kort tid bevist, at dedikation betaler sig. Würth Danmarks ledelse mente, at der fortsat var et uopdyrket vækstpotentiale i det offentlige marked – specielt blandt de offentlige forsyningsvirksomheder. For at få afdækket vækstpotentialet tog Würth derfor kontakt til Institut for Business to Government (B2G), for at få hjælp til at afdække mulighederne.

Via budgetanalyser, konkurrentanalyser, udbuds- og fakturadata med mere blev totalmarkedet for forsyningsvirksomheder afdækket, og det blev derved muligt at estimere Würths potentialer på hovedproduktområder – helt ned på den enkelte kunde. Gennem omhyggelige forberedelser og en stærk indsats i marken lykkedes det Würth over kort tid at opnå fodfæste og markante vækstrater på et ellers konservativt marked. Og omsætningen i forsyningssektoren er på meget kort tid vokset ganske betragtelig.

Del dette med dit netværk: