Facility Management for 6 milliarder

I Danmark stod Coor Service Management A/S i 2016 for knap 10% af koncernomsætningen på 6 mia. DKK. Øget fokus på mere lønsomme kontrakter frem for volumen gav  nedgang i 2016, men den danske direktør varsler om ny vækst

– Digitalisering af bygninger samt holdning til råvarer og madspild i kantiner er eksempler på områder, der i dag kræver en helt anden tilgang til konceptualisering og rådgivningsprofil for os som professionel samarbejdspartner til både offentlige og private virksomheder end tidligere, siger adm. direktør Jørgen Utzon, der har stået i spidsen for det danske selskab i 15 år.

 

Coor betjener både offentlige og private virksomheder i alle størrelser og brancher med interne services som kantinedrift, rengøring, receptionsservice og andre såkaldte soft FM-services. Herudover leveres hard FM-services som håndværksservice, ejendomsvedligeholdelse samt energioptimering. Og endelig leveres strategisk rådgivning i form af rapporteringer, forbedringsprojekter og konsulentydelser. Det er især de bløde værdier og mere strategisk rådgivning i opgaverne, som Jørgen Utzon oplever, at kunderne i stigende omgang efterspørger. – Uanset om det er ejendomsdrift, rengøring eller kantinedrift går vi stadigt mere analytisk og rådgivningsbetonet ind i tilbudsgivning, forhandling og opgaveløsning, og vi har lagt en offensiv strategi for det danske selskab, hvor videntung rådgivning indgår som en stadigt større del af vores løsninger til markedet, siger Jørgen Utzon.

Coor har flere end 6.500 medarbejdere ansat, primært i Danmark, Sverige, Norge og Finland. Blandt de danske kunder er DR, Falck, GN Store Nord, Haldor Topsøe, L’Oréal, NNIT, Novozymes, Pandora, dansk politi, SAS og VELUX-Gruppen. Coor blev oprindeligt etableret som en del af Skanska-koncernen og skiftede i 2005 navn til Coor Service Management. Koncernen er børsnoteret på Nasdaq Stockholm.

Del dette med dit netværk: