Digitalt samarbejde på tværs

– Skal der ydes en bedre service på tværs af myndigheder, kræver det et fælles fodslag om at arbejde med brugervenlighed og en fælles forståelse af, hvad god digital service er. Det siger Nina Husfeldt Clasen, kontorchef i Digitaliseringsstyrelsen til itu.dk.

– Der er flere ting, der gør sig gældende i forhold til service. Afgørende er servicedesignet Dette er afgørende, for det skal sikre, at brugerne forstår, hvordan de gennemfører en handling, hvornår den er fuldført, og hvad der sker undervejs.

Brugerne skal have tillid til systemet og føle sig trygge ved at bruge de offentlige digitale løsninger, siger Nina Husfeldt Clasen og fortsætter: Oplysninger skal ku8nne deles på tværs – selvfølgelig inden for lovgivningens rammer. Brugerne skal ikke indtaste flere oplysninger end nødvendigt. Tid er også et serviceparameter. Vi skal blive bedre til at genbruge oplysninger fra brugerne, så sagsbehandlingen i højere grad kan automatiseres og sagsbehandlingstiden forkortes, siger Nina Husfeldt Clasen.

Læs videre her: http://www.itu.dk/Om-ITU/Presse/Nyheder/Digitaliseringsstyrelsen-Den-stoerste-udfordring-bliver-at-samarbejde-paa-tvaers

Del dette med dit netværk: